Hisparucuenca - Forumul Asociatiei Hispano - Romane din Provincia Cuenca


 
AcasaAcasa  PortalPortal  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  MembriMembri  GrupuriGrupuri  InregistrareInregistrare  Conectare  
ATENTIE!!!!!

Cei care nu depun formularele cerute de Primarie in vederea confirmarii adresei, vor fi stersi din Registrul de Padron!!!! (pierd EMPADRONAMIENTO!!!!!!)

Distribuiţi | 
 

 Noile norme privind acordarea certificatului de rezidență aplicabile de la 11 iulie 2012

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
AutorMesaj
Admin
Admin
avatar

Mesaje : 151
Data de inscriere : 07/10/2012

MesajSubiect: Noile norme privind acordarea certificatului de rezidență aplicabile de la 11 iulie 2012   Dum Oct 07, 2012 5:58 pm

Principalele prevederi ale normelor metodologice privind obtinerea certificatului de rezidenta:

[b]Solicitările[/b] cetăţenilor de înscriere ca rezidenţi [b]se vor prezenta personal la Biroul pentru Străini din provincia unde doresc să-şi stabilească rezidenţa sau la Comisariatul de Poliţie corespunzător.[/b]
Dacă sunt îndeplinite condiţiile, certificatul se va elibera pe loc.
Cetăţenii, care la data solicitării rezidenţei nu sunt în posesia tuturor documentelor solicitate de autorităţile spaniole (nu au „dosarul complet”), au la dispoziţie 10 zile pentru completarea dosarului, cu menţiunea că, dacă nu se încadrează în acest termen, cererea le va fi anulată şi nu li se va acorda certificatul de rezidenta solicitat.
În certificat se vor menţiona numele, naţionalitatea şi domiciliul persoanei, numărul de identificare în calitate de cetăţean străin şi data înregistrării.

[b]Documentele necesare:[/b]

- paşaportul sau documentul naţional de identitate al solicitantului.

Nota: dacă aceste documente au expirat, vor trebui prezentate copii ale documentelor expirate si dovada efectuarii demersurilor de înnoire a acestora.

- alte documente, în funcţie de situaţia solicitantului, respectiv:

[b]a) salariaţii[/b]: vor trebui să prezinte o declaraţie de angajare din partea angajatorului sau un certificat de muncă în care să apară datele fiscale şi dovada înregistrării în Regimul corespunzător al Sistemului de Securitate Socială;
[b]
b) persoanele fizice autorizat (autonomii)[/b]: o dovadă că deţin propria afacere (un act de înscriere la Registrul Activităţilor Economice sau în Registrul Mercantil şi la Regimul corespunzător al Securităţii Sociale).

Nota: nu va fi necesară prezentarea documentelor enumerate la punctele a) si b) dacă interesatul îşi dă acordul pentru a se verifica datele respective în baza de date a Trezoreriei Generale a Securităţii Sociale sau a Administraţiei Finaciare.

[b]c) persoanele care nu desfăşoară o activitate de muncă în Spania[/b] vor trebui să prezinte documentaţia care acreditează îndeplinirea următoarelor două condiţii:

- dispun de asigurare de sănătate, publică sau privată, încheiată în Spania sau în altă ţară, care sa asigure o acoperire şi în Spania, pe parcursul perioadei de rezidenţă, echivalentă cu cea furnizată de Sistemul Naţional de Sănătate spaniol.

Nota: - pensionarii îndeplinesc această condiţie dacă dovedesc cu documentele corespunzătoare că au dreptul la asistenţă sanitară acoperită de statul de la care primesc pensia (vor face dovada asigurării de sănătate prin formularul S1 eliberat de autorităţile competente din România);

- cetăţenilor români care vor fi contractaţi de către angajator direct din România le va servi ca document iniţial care să ateste asigurarea de sănătate detinerea cardului european, deoarece ulterior vor fi înscrişi de către angajator la sistemul de securitate socială soaniol şi vor intra în drepturi în Spania.
- dovada detinerii unor resurse materiale suficiente, pentru interesat şi familia sa, pentru a nu se transforma într-o „povară pentru Asistenţa Socială din Spania” pe durata rezidenţei sale. Evaluarea detinerii resurselor suficiente se va face individual şi luând în considerare situaţia personală şi familială a solicitantului. Se va considera suficient pentru a îndeplini această condiţie deţinerea de resurse superioare sumei fixate prin Legea Bugetului General de Stat pentru a avea dreptul de a beneficia de o prestaţie non-contributivă (425 euro pe luna / conform informatiilor preliminare pe care le detinem la acest moment)

[b]d) Studenţii,[/b] inclusiv persoanele care urmează cursuri de formare profesională, vor trebui să prezinte documentele care acreditează îndeplinirea următoarelor condiţii:

- înmatricularea la un centru, public sau privat, recunoscut sau finanţat de administraţia educativă competentă;
- asigurare de sănătate, publică sau privată, încheiată în Spania sau în altă ţară, dacă presupune o acoperire completă şi în Spania, sau un card european de sănătate cu perioadă de valabilitate care acoperă toată durata rezidenţei;
- declaraţie pe propria răspundere că deţin resursele suficiente pentru ei şi membrii familiei pentru nu se transforma într-o povară pentru Asistenţa Socială din Spania pe durata rezidenţei.

Excepţie: Participarea la programe ale Uniunii Europene care vizează schimburi educative pentru studenţi şi profesori se va considera dovadă suficientă pentru îndeplinirea acestor condiţii.

[b]Acordarea certificatului de rezidenţă pentru membrii de familie[/b]

Sunt stabilite, de asemenea, conditiile si exigentele ce conditioneaza obtinerea statutului de rezidenta de catre membrii de familie, cele mai importante fiind:

Ordinul se va aplica în aceleaşi condiţii membrilor familiei care se reunesc cu sau însoţesc un cetăţean al unui stat membru al Uniunii Europene, al altui stat parte la Acordul cu privire la Spaţiul Economic European sau al Elveţiei.
În cazul studenţilor, naţionali ai unui stat membru al Uniunii Europene, ai altui stat parte la Acordul cu privire la Spaţiul Economic European sau ai Elveţiei, dreptul de rezidenţă pentru mai mult de trei luni se va aplica, în condiţiile legii, independent de naţionalitatea sa, soţului/soţiei sau partenerului înregistrat la un registru public si copiilor aflaţi în îngrijire
În celelalte cazuri, dreptul la rezidenţă se va acorda, în condiţiile legii, şi soţului/soţiei sau partenerului înregistrat la un registru public, descendenţilor direcţi şi celor ai soţului/soţiei sau partenerului înregistrat, cu vârste până în 21 de ani sau cu dizabilităţi sau cu vârste peste 21 de ani care se află sub întreţinerea sa, ca şi ascendenţilor direcţi şi ai soţului/soţiei sau partenerului înregistrat aflaţi sub întreţinerea sa, dacă aceştia nu sunt naţionali ai unui stat membru al Uniunii Europene, ai altui stat parte la Acordul cu privire la Spaţiul Economic European sau ai Elveţiei

Membrii de familie care sunt naţionali ai unui stat membru al Uniunii Europene, ai altui stat parte la Acordul cu privire la Spaţiul Economic European sau ai Elveţiei, menţionaţi în cele trei paragrafe anterioare, vor trebui să solicite înscrierea în Registrul Central pentru Cetăţeni Străini, conform prevederilor Ordinului.

Membrii de familie care nu sunt naţionali ai unui stat membru al Uniunii Europene, ai altui stat parte la Acordul cu privire la Spaţiul Economic European sau ai Elveţiei, menţionaţi în paragrafele 2 şi 3 ale acestui subcapitol, vor trebui să solicite emiterea unui card de rezidenţă pentru rude ale unui cetăţean al Uniunii, conform prevederilor articolului 8 al Decretului Regal 240/2007, din 16 februarie.

***

Detalii suplimentare pot fi obtinute la Ambasada, tel. 91/350.18.81 și la mail comunicacion.publica@embajadaderumania.es

Sursa: Ambasada României în Spania
Sus In jos
Vezi profilul utilizatorului http://hisparucuenca.forumactual.com
 
Noile norme privind acordarea certificatului de rezidență aplicabile de la 11 iulie 2012
Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 
Pagina 1 din 1

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Hisparucuenca - Forumul Asociatiei Hispano - Romane din Provincia Cuenca :: Informatii utile :: Informatii cu privire la acte necesare in Spania :: NIE-
Mergi direct la: